Thursday, April 2, 2020

Ako su zidovi vaše kancelarije ofarbani u tamno sivu boju ratnih brodova i betona - vreme je za
preobražaj.
Nedavno istraživanje Univerziteta u Teksasu otkrilo je da hladno sive, bež i bele kancelarije
izazivaju osećaj tuge i depresije, posebno kod žena. Muškarci su, s druge strane, doživljavali
slično tmurne osećaje u ljubičastim i narandžastim radnim prostorima.
Slične naučne studije pokazale su da boje ne menjaju samo naše raspoloženje, već će duboko
uticati na našu produktivnost, na bolje i na gore. To je razlog zašto je najbolje da svoje radno
mesto ukrasite stimulišućim nijansama koje povećavaju produktivnost i stvaraju novu energiju.
Crvena boja ima i pozitivne i negativne tonove. Svetla nijansa crvene je stimulativna boja i
uzbuđuje mozak - tačka za koju neki teoretičari boja smatraju da se vraća u naše pećinske dane
upotrebe vatre. Te karakteristike čine crvenu odličnom bojom za skretanje pažnje na detalje. Ako
želite da se vide važne napomene, onda koristite crvenu boju u napomenama i znakovima.
Osećaj gladi? Možda vidite crveno. Nije slučajno što mnogi restorani odluče da koriste crveno u
svom dizajnu logotipa. Smatra se da je crvena vezana za apetit. Razmislite o crvenim detaljima u
kuhinji I trpezariji, kako biste stvorili naviku jedenja za stolom.
Plava je dobro poznata kao smirujuća boja koja može usporiti disanje i sniziti krvni pritisak. Ali
psiholozi otkrivaju da uprkos mirnim osećanjima, plava stimuliše um. Kombinacija smirivanja,
ali i psihički stimulativnog može biti razlog zašto se pokazalo da plava boja povećava
produktivnost.
Generalni zaključak studije sa Univerziteta u Teksasu je da plavo-zelena soba više podstiče
produktivnost u odnosu na crvene ili bele sobe.U prostorima gde se ljudi trebaju fokusirati i
obaviti posao trebaju da dominiraju plave boje.
Plava se takođe smatra da odaje osećaj pouzdanosti. Bojenje vrata ili kancelarije generalnog
direktora u plavu nijansu moglo bi malo da smanji tenziju I unese dozu relaksa kod partnera i
zaposlenih. U zajedničkim prostorima plava je dobra boja, jer je najpopularnija boja I kod
muškaraca I kod žena, tako da se možete odlučiti za kancelarijske stolice u ovoj boji.
Žuta je verovatno najprivlačnija, uzdižuća boja. Bez obzira u kojoj nijansi je, žuta je živahna.
Ako želite da stvorite otvoreniju, okrepljujuću atmosferu dodavanje žutih akcenta može vam
pomoći bez preopterećenja čula. Istraživanja sugerišu da se žuta boja treba koristiti u malim
dozama, jer je odraslim osobama najmanje omiljena boja.
Drugi eksperiment je otkrio da su ljudi osetljiviji na buku u sobama koje su obojene žutom
bojom bolje podnosili galamu. U sistemu boja psiholozi napominju da je žuta boja najjača i može
da podstakne iskru kreativnosti kao I poboljšano pamćenja. Ona kaže da se samopoštovanje i
optimizam mogu podići umerenim dodirom žute boje.
S obzirom na ove kvalitete, žuta je možda najbolja u oblastima u kojima ljudi mnogo rade,
sarađuju sa većim kolektivom i gde ima kreativnog rada, pa je samim tim idealna kao boja za
kancelarijske stolove .
Da li ste se ikad zapitali zašto je soba televizijskog šoua zelena? To može biti zato što zelena
pomaže smirivanju ljudi. Stručnjaci za boju primjećuju da se zeleno često nalazi u prirodi, a
prirodno okruženje dovodi ljude u mirnije stanje.
Ostvarite dvostruku dozu umirujućeg dodavanjem zelenih biljaka oko kancelarije, posebno u
predelima poput čekaonica ili balkona, gde je cilj opuštanje.
Druga zanimljiva činjenica je da ljudsko oko može registrovati više nijansi zelene od bilo koje
druge boje. Opet, to je najverovatnije zbog njegove prisutnosti u svetu prirode. Razvili smo
naviku da vidimo zelenu boju svuda oko sebe pa se zato smatra dobrom bojom za pozadine koja
će biti uočljiva bez ometanja ljudi i neće uzrokovati umor očiju.
Kada vam treba samopouzdanje, ljubičaste nijanse mogu vam pomoći. Ljubičasta je vekovima
bila povezana sa licencama i stvarima koje su po prirodi kraljevske. Takođe se veruje da jača
mentalnu svest, što je od koristi za sve radnike.
Ako imate sobu za meditaciju, ljubičasta će biti glavna boja. Možda nećete naći toliko namena za
ljubičastu boju u kancelariji, ali možete ozbiljno razmisliti o tome da je koristite za brendiranje i
pakovanje. Ljubičasta obično daje percepciju visoke vrednosti i luksuza.
Iznenađujuće na samom kraju neka istraživanja ukazuju da je narandžasta boja najbolja boja u
kancelariji za povećanje produktivnosti. To je poput mešanja najboljeg od crvenog i žutog, samo
treba postići dobar balans I ravnotežu ovih nijansi.